Tennisplaza

Bergs reist door naar Sumter voor Challenger, meteen na uitschakeling in Cincinnati

Zizou Bergs - © Betty Stolck (Tennisplaza)

Zizou Bergs (ATP-54) voelt zich weer goed in zijn vel en wil zo snel mogelijk vertrouwen opbouwen met het oog op de US Open (Verenigde Staten, Grand Slam) over twee weken.

Meteen na zijn uitschakeling in de tweede ronde van het ATP Masters 1000-toernooi in Cincinnati, reisde Bergs door naar een ATP Challenger 125 in Sumter in South Carolina.

Hij treedt aan als eerste reekshoofd en speelt donderdag zijn eerste wedstrijd. Dat wordt meteen een tweede ronde (Bergs is als eerste reekshoofd vrij in de eerste ronde) tegen de winnaar van het duel tussen Mark Lajal (ATP-150, alternate) uit Estland en thuisspeler Strong Kirchheimer (ATP-660, lucky loser).

Sumter is een erg onthoofde Challenger. Naast Bergs doen er maar twee top 100-spelers mee: Mattia Bellucci (ATP-74) en Filip Misolic (ATP-96).