Roger Federer (ATP-2) heeft zich makkelijk geplaatst voor de tweede ronde van Wimbledon. Het opmerkelijkste aan zijn prestatie was zijn nieuwe outfit van sponsor Uniqlo.
Federer kende geen moeite met zijn eerste tegenstander op Wimbledon, hij moest geen enkel breakpunt toestaan en haalde het makkelijk met 6-1, 6-3 en 6-4 van Dusan Lajovic (ATP-58). De Zwitser maakte echter een opmerkelijke entree, voor het eerst in twintig jaar was hij niet meer in Nike te zien. Federer wordt de komende jaren Global Ambassador van Uniqlo.
Tot vorig jaar was Novak Djokovic (ATP-21) het gezicht van het Japanse kledingmerk, maar de Serviër stapte over naar Lacoste. Federer wordt tien jaar lang het uithangbord van Uniqlo en krijgt daarvoor zo’n 300 miljoen dollar. Consequentie is wel dat hij niet langer met het RF-logo mag spelen, al heeft hij wel hoop dat hij er binnenkort toch weer mee kan spelen: “Het logo behoort momenteel toe aan Nike, maar ik hoop dat het me snel toekomt. Het zijn dan ook mijn initialen. Het goede nieuws is dat het niet voor eeuwig bij hen blijft”.
UNIQLO is honoured to welcome Roger Federer as our new Global Brand Ambassador!#UniqloRF #Uniqlo #LifeWear #RogerFederer #Wimbledon pic.twitter.com/Xn4R4H4GVV
— UNIQLO UK (@UNIQLO_UK) July 2, 2018
Ask and you shall receive… 🤗#Wimbledon @rogerfederer pic.twitter.com/QaEVpNqenB
— Wimbledon (@Wimbledon) July 2, 2018