Tennisplaza

Mertens is uitgedubbeld in Doha

Elise Mertens en Su Wei Hsieh - ยฉ Jimmie48 Tennis Photography

Elise Mertens (WTA D-1) werd samen met haar dubbelpartner Su-Wei Hsieh (WTA D-2) uitgeschakeld op het WTA-toernooi van Doha (Qatar, WTA 1000). De kwartfinale was het eindstation.

Topreekshoofden Mertens en Hsieh waren vrijgesteld in de eerste ronde en kregen vervolgens een walkover. In de kwartfinale moesten ze aan de bak tegen Demi Schuurs (WTA D-14) en Luisa Stefani (WTA D-16). Het Nederlands-Braziliaanse duo haalde het na 1 uur en 8 minuten met 6-1 en 6-3.

In het enkelspel sneuvelde Mertens in de tweede ronde.