Tennisplaza

WTA gaat voor nieuwe identiteit, nieuw logo en nieuwe toernooicategorieën

Naomi Osaka - © Simon Bruty (USTA)

De WTA zit in een nieuw jasje. De organisatie die het professionele vrouwentennis beheert, gaat voor een rebranding.

Wat meteen opvalt is het nieuwe paarse logo van de WTA. “Hiermee willen we de visuele taal van tennis omarmen en de heroïsche vrouwen die samenkomen voor het spel, vieren”, vertelt Micky Lawler, voorzitter van de WTA en het hoofd van de marketing. “We zullen dit dragen met trots als herinnering aan de kracht van sterke individuen die samenkomen en hun krachten bundelen.”

Herindeling toernooien

Naast het nieuwe logo is de grootste verandering de herindeling van de toernooien. Een samensmelting met de ATP, waarover eerder dit jaar verschillende ballonnetjes werden opgelaten, zit er niet in, maar de toernooicategorieën worden wel gelijkgetrokken. Vanaf 2021 wordt er gesproken van een WTA 1000 (voorheen Premier Mandatory en Premier 5), WTA 500 (voorheen Premier 700), WTA 250 (voorheen International) en WTA 125 (125K Series). De rankingpunten blijven dezelfde.

‘WTA For The Game’

Tenslotte lanceert de WTA een marketingcampagne getiteld ‘WTA For The Game’. Hieronder vind je de twee promotiespots van de campagne.