Tennisplaza

Zheng bezorgt China eerste tennisgoud op Olympische Spelen

Qinwen Zheng - Β© Jimmie48 Tennis Photography

Qinwen Zheng (WTA-7) heeft het goud veroverd op de Olympische Spelen in Parijs. Ze klopte Donna Vekic (WTA-21) in twee sets.

Zheng en Vekic stonden tegenover elkaar in de finale van het olympische tennistoernooi. De Chinese begon sterk aan de wedstrijd en pakte de eerste set met 6-2. In de tweede set bood Vekic meer weerwerk, maar het was Zheng die 6-3 aan het langste eind trok en China een eerste gouden medaille in het tennis bezorgde.

(lees verder onder de tweets)

Brons voor Swiatek

In de strijd om brons stond nummer één van de wereld Iga Swiatek (WTA-1), die in de halve finale verloor van Zheng, tegenover de Tsjechische Anna Karolina Schmiedlova (WTA-67). De Poolse haalde het vrij makkelijk met 6-2 en 6-1 en bezorgde Polen een bronzen medaille.