De Yellow Aces krijgen in april een topaffiche voorgeschoteld. Op 10 en 11 april neemt België het in eigen land op tegen de Verenigde Staten in de kwalificaties van de Billie Jean King Cup. Elise Mertens (WTA-21) sluit een terugkeer bij de nationale ploeg daarbij niet uit.
De loting koppelde België aan de Verenigde Staten, tweede reekshoofd in deze kwalificatieronde. De ontmoeting vindt plaats op Belgische bodem, al is de exacte locatie nog niet bekend. Inzet is een plaats bij de beste acht landen, die zich plaatsen voor het eindtoernooi van de Wereldgroep later dit jaar in het Chinese Shenzhen.
Mertens laat deur op kier
Ook al moest ze de voorbije jaren geregeld passen, Mertens sluit een terugkeer in de Billie Jean King Cup niet uit. Haar recente optreden met Team Belgium op de United Cup, waar ze samen met Zizou Bergs de halve finales haalde, wakkerde het nationale gevoel opnieuw aan. “Wie weet. Ik sta er altijd voor open. De tenniskalender zit vol, maar ik zeg zeker geen neen”, reageerde Mertens.


