Zizou Bergs (ATP-45) heeft zich geplaatst voor de tweede ronde van het ATP-toernooi in Miami (Verenigde Staten, ATP 1000). De Belg haalde het in twee sets van thuisspeler Jenson Brooksby (ATP-42).
In Dubai moest Bergs nog de duimen leggen voor Brooksby, maar in Miami waren de rollen omgekeerd. In een felbevochten eerste set trok onze landgenoot met 7-5 aan het langste eind.
Brooksby forceerde een vroege break in de tweede set, maar Bergs zette dat snel recht. Daarna gunde hij zijn tegenstander geen enkel spelletje meer en haalde hij de tweede set met 6-2 binnen. De partij duurde 1 uur en 28 minuten.
In de tweede ronde wacht een duel met het Argentijnse 29e reekshoofd Tomas Martin Etcheverry (ATP-32). Bergs won hun enige eerdere onderlinge confrontatie in Winston-Salem in 2024.
Raphaël Collignon (ATP-72), de tweede Belgische man op de hoofdtabel, komt later op donderdag in actie tegen Grigor Dimitrov (ATP-44).


