Zizou Bergs (ATP-45) heeft zich in Tokio (Japan, ATP 500) kranig verweerd tegen Carlos Alcaraz (ATP-1), maar moest uiteindelijk in twee sets het hoofd buigen.
Bergs brak al vroeg door de opslag van het topreekshoofd en zette Alcaraz even onder druk. De Spanjaard herstelde echter snel en won vier spelletjes op rij. Bij 4-5 kreeg Bergs nog kansen, maar twee dubbele fouten op een slecht moment kostten hem de set.
In de tweede set liep Alcaraz meteen uit tot 3-0. Bergs knokte zich nog terug, maar kon niet meer aanklampen. Met 6-3 maakte de Spanjaard het verschil.
Alcaraz plaatst zich zo voor de kwartfinales tegen Brandon Nakashima (ATP-33). Voor Bergs, die deze week zijn hoogste ranking ooit bereikte, blijft het een positieve campagne. Hij trekt nu door naar China voor het Masters 1000-toernooi van Shanghai.
A match that feels like watching highlights 🤩#kinoshitajotennis pic.twitter.com/66xaKVroaC
— Tennis TV (@TennisTV) September 27, 2025
Carlos keeps cooking 🔥
— Tennis TV (@TennisTV) September 27, 2025
The ATP No. 1 defeats Bergs 6-4 6-3 to book the last Tokyo quarter-final spot!@carlosalcaraz #kinoshitajotennis pic.twitter.com/WDOeywc9qC


