Home » ATP » Federer kan eindelijk weer zichzelf zijn

Federer kan eindelijk weer zichzelf zijn

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email

Roger Federer (ATP-5) mag na twee lange jaren terug zijn eigen logo op zijn kleding dragen. De Zwitser raakte het ‘RF’-logo kwijt in 2018 bij zijn overstap naar Uniqlo. Zijn vorige kledingsponsor Nike was nog steeds eigenaar van het logo, maar daar komt nu eindelijk verandering in.

De comeback van het ‘RF’-logo, dat gebaseerd is op zijn initialen, zal ongetwijfeld een glimlach op het gezicht van vele Federerfans toveren. Het logo waar Federer voor het leeuwendeel van zijn carrière mee geassocieerd werd, behoort weer tot hem.

Roger Federer - © Steven Gijbels
Roger Federer – © Steven Gijbels

Het is van 2018 geleden dat we de Zwitserse tennislegende aan de slag zagen met ‘RF’ op zijn kleding (zie bovenstaande foto van op het toernooi van Rotterdam (Nederland, ATP 500)). In dat jaar besloot Federer zijn jarenlange samenwerking met de Amerikaanse kledingproducent Nike stop te zetten en maakte hij een lucratieve deal met het Japanse Uniqlo dat sindsdien zijn kledingsponsor is. Dat het logo nu pas terug toebehoort aan Federer komt doordat de licentie ervan nog twee jaar lang op naam stond van Nike.

Het ‘RF’-logo zal dus binnenkort weer prominent aanwezig zijn op en naast de tenniscourts. Federer zal er zelf weer mee rondlopen in 2021 en had nog nieuws te melden via Twitter. “De pet is terug, deze jongens zullen snel weer beschikbaar zijn voor de fans”, onthulde Fedex in de video. Officieel zullen de petten beschikbaar zijn vanaf 8 december in acht verschillende kleuren.

Sam Milde

Sam Milde

MEER NIEUWS