Home » Grand Slam » Wimbledon » Federer stoot makkelijk door op Wimbledon in nieuwe outfit

Federer stoot makkelijk door op Wimbledon in nieuwe outfit

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email

Roger Federer (ATP-2) heeft zich makkelijk geplaatst voor de tweede ronde van Wimbledon. Het opmerkelijkste aan zijn prestatie was zijn nieuwe outfit van sponsor Uniqlo.

Federer kende geen moeite met zijn eerste tegenstander op Wimbledon, hij moest geen enkel breakpunt toestaan en haalde het makkelijk met 6-1, 6-3 en 6-4 van Dusan Lajovic (ATP-58). De Zwitser maakte echter een opmerkelijke entree, voor het eerst in twintig jaar was hij niet meer in Nike te zien. Federer wordt de komende jaren Global Ambassador van Uniqlo.

Tot vorig jaar was Novak Djokovic (ATP-21) het gezicht van het Japanse kledingmerk, maar de Serviër stapte over naar Lacoste. Federer wordt tien jaar lang het uithangbord van Uniqlo en krijgt daarvoor zo’n 300 miljoen dollar. Consequentie is wel dat hij niet langer met het RF-logo mag spelen, al heeft hij wel hoop dat hij er binnenkort toch weer mee kan spelen: “Het logo behoort momenteel toe aan Nike, maar ik hoop dat het me snel toekomt. Het zijn dan ook mijn initialen. Het goede nieuws is dat het niet voor eeuwig bij hen blijft”.

Melissa Van de Wiele

Melissa Van de Wiele

MEER NIEUWS

CONTACTEER ONS

Heb je zelf nieuws te melden, wil je een column laten publiceren of heb je een leuk idee voor Tennisplaza?

Tennisplaza is de bron bij uitstek voor de gepassioneerde tennisfan die op de hoogte wil blijven van het reilen en zeilen van de tenniswereld. Het is eigendom en valt onder het beheer van Largus.

Largus Group bv – Eekhoornlaan 2, 2910 Essen, België – BE 0691.823.202

Privacyverklaring | Cookieverklaring | Wedstrijdreglement

© 2012 – 2020 Largus | Alle rechten voorbehouden