Home » Nieuws » Kunnen we binnenkort wedden op tennis via X (Twitter)? Elon Musk sluit omstreden deal met gokbedrijf

Kunnen we binnenkort wedden op tennis via X (Twitter)? Elon Musk sluit omstreden deal met gokbedrijf

Kunnen we binnenkort wedden op tennis via X (Twitter)? Elon Musk sluit omstreden deal met gokbedrijf

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Volgens zakenmagazine Fortune heeft X (het voormalige Twitter) van miljardair Elon Musk een deal gesloten met BetMGM, een online gokbedrijf en dochteronderneming van MGM Resorts, een Amerikaanse wereldwijde horeca- en entertainmentgigant.

Het nieuws zorgt opnieuw voor heel wat controverse rond X, het socialemediaplatform dat Musk in 2022 kocht als Twitter en wil uitbouwen tot een zogeheten everything app (een alles-in-één-app die een breed scala aan functies en diensten biedt).

Experts verwachten dat door de samenwerking tussen X en BetMGM binnenkort sportweddenschappen op het platform zullen worden weergegeven, samen met links die gebruikers naar BetMGM leiden om weddenschappen te plaatsen.

Strenge regels voor de sportgokindustrie

Het voorbije jaar werd de sportgokindustrie wereldwijd strenger gereguleerd, met in België zelfs de invoering van een algemeen verbod op gokreclame. Maatregelen die genomen zijn vanwege de potentiële (financiële) risico’s voor (voornamelijk jonge) spelers.

Dat X, een platform waarop veel tennis- en andere sportwedstrijden live becommentarieerd worden, nu wellicht sportweddenschappen gaat promoten, doet op z’n minst vragen rijzen.

Wanneer en hoe BetMGM zijn intrede zal maken op X, is echter nog koffiedik kijken. De vele verschillende wetten per regio rond sportweddenschappen en gokreclame, zal de opties voor X en BetMGM sowieso beperken.

X heeft geld nodig

Omstreden of niet, daar trekt Musk zich doorgaans weinig tot niets van aan. De Amerikaan hoopt vooral geld binnen te halen met X, iets wat tot dusver niet echt lijkt te lukken. Zo liggen de advertentie-inkomsten van het platform naar verluidt nog steeds ongeveer 50% lager dan voor Musk’s overname.

Dat X zich wil positioneren als vooraanstaand video-first platform en steeds meer focust op live-evenementenverslaggeving en online betrokkenheid bij live-evenementen, maakt van de controversiële samenwerking misschien tegelijk ook een logische volgende stap.

Christophe Moons

Christophe Moons

Algemeen coördinator

Meer nieuws