Home » Nieuws » Sabalenka blijft foutloos tegen Osaka en mag naar kwartfinales op Roland Garros

Sabalenka blijft foutloos tegen Osaka en mag naar kwartfinales op Roland Garros

Sabalenka blijft foutloos tegen Osaka en mag naar kwartfinales op Roland Garros

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Aryna Sabalenka (WTA-1) heeft zich geplaatst voor de kwartfinales van Roland Garros (Frankrijk, Grand Slam). De Wit-Russische haalde het maandagavond in de achtste finales met 7-5 en 6-3 van Naomi Osaka (WTA-16).

Het duel was de eerste affiche in het vrouwentoernooi die sinds 2023 in de night session werd gespeeld. Sabalenka en Osaka stonden dit jaar al twee keer eerder tegenover elkaar. Ook in Indian Wells en Madrid trok Sabalenka aan het langste eind.

De eerste set bleef lang in evenwicht. Bij 5-5 kreeg Osaka het moeilijker op haar eerste opslag, waarna Sabalenka toesloeg. De nummer 1 van de wereld brak door en maakte de set vervolgens af met een ace.

Ook in de tweede set bleef Osaka aanvankelijk aanklampen, maar bij 3-3 nam Sabalenka opnieuw afstand. Met krachtige returns op opslagen boven de 180 kilometer per uur forceerde ze de break. Daarna gaf de Wit-Russische haar voorsprong niet meer uit handen. Na 1 uur en 27 minuten maakte ze het af met een onhoudbare forehandreturn.

In de kwartfinales neemt Sabalenka het op tegen Diana Shnaider (WTA-23).

Melissa Van de Wiele

Melissa Van de Wiele

Meer nieuws