Home » Grand Slam » Sander Gillé aangeslagen na nederlaag: “Voor mijn carrière is dit verschrikkelijk”

Sander Gillé aangeslagen na nederlaag: “Voor mijn carrière is dit verschrikkelijk”

Sander Gillé aangeslagen na nederlaag: “Voor mijn carrière is dit verschrikkelijk”

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Sander Gillé (ATP D-72) heeft bijzonder ontgoocheld gereageerd op zijn uitschakeling in het dubbelspel op Roland Garros (Frankrijk, Grand Slam). Samen met Sem Verbeek (ATP D-71) verloor hij in de eerste ronde van Zizou Bergs (geen dubbelranking) en Raphaël Collignon (ATP D-1308), hoewel hij het gevoel had dat zij de betere ploeg waren.

Voor Gillé kwam de nederlaag hard aan, vooral omdat Bergs en Collignon volgens hem zonder druk konden spelen. “Ik had met de jongens al gepraat voor het toernooi”, vertelde hij achteraf. “Ik weet dat ze zich helemaal niet druk maken om het dubbelspel. Het kan hen helemaal niks schelen. Ze wisten niet zeker of ze zouden spelen.”

Toch lag de frustratie voor Gillé vooral bij het wedstrijdverloop. “Het is vooral hoe we verloren hebben. Als enkelspelers konden zij zonder druk spelen, dat was frustrerend voor ons.”

De nederlaag heeft volgens Gillé ook zware gevolgen voor zijn ranking en carrière: “Deze uitschakeling op een grandslam blijft een heel jaar in mijn resultaten staan. Voor mijn carrière is dit verschrikkelijk. Het is megabelangrijk voor ons om punten te halen. Want met onze ranking krijgen we geen kansen meer, tenzij we kunnen rekenen op een wildcard zoals in Rosmalen. We moeten constant challengers spelen. Bij een wedstrijd als deze staat mijn carrière op het spel. Het doet heel veel pijn.”

Melissa Van de Wiele

Melissa Van de Wiele

Meer nieuws