Home » Nieuws » Serena Williams keert officieel terug op het circuit

Serena Williams keert officieel terug op het circuit

Serena Williams keert officieel terug op het circuit

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Na weken van speculatie is het nu officieel: Serena Williams maakt haar terugkeer op het WTA-circuit. De Amerikaanse zal volgende week in actie komen in het dubbelspel op het toernooi van Queen’s in Londen.

De voorbije weken deden steeds meer geruchten de ronde over een mogelijke comeback van Serena Williams. Op sociale media wakkerde de Amerikaanse die speculaties zelf verder aan met een video van zichzelf op het tennisveld, vergezeld van de boodschap: “Goed nieuws wordt snel verspreid”

(lees verder onder de Instagrampost)

Kort daarna bevestigde het HSBC Championships, beter bekend als Queen’s, dat Williams volgende week deelneemt aan het dubbeltoernooi. Wellicht komt ze in actie met de Canadese Victoria Mboko (WTA D-133), die gecoacht wordt door Wim Fissette.

(lees verder on de tweet)

Wat brengt de toekomst?

Welke plannen Williams op langere termijn heeft, is voorlopig niet bekend. Met Wimbledon (Groot-Brittannië, Grand Slam) in aantocht zal haar terugkeer ongetwijfeld voor extra belangstelling zorgen.

De Amerikaanse stond sinds haar afscheid op de US Open van 2022 niet meer op het wedstrijdveld. Haar deelname in Queen’s lijkt alvast een eerste stap richting een nieuwe periode in haar carrière.

Melissa Van de Wiele

Melissa Van de Wiele

Meer nieuws