Home » Xtra » #TB2016, meer dan alleen een nieuw jasje

#TB2016, meer dan alleen een nieuw jasje

#TB2016, meer dan alleen een nieuw jasje

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Tennisplaza België luidt 2016 in met een nieuwe website én huisstijl. “Het nieuwe TB zal de tennisliefhebber nog meer op zijn wenken bedienen”, zegt algemeen coördinator Christophe Moons.

Wat meteen opvalt, is het nieuwe logo van Tennisplaza België: een tennisbal die als de zon uit een rode schelp naar de horizon klimt. “Meer dan vroeger willen we aantonen dat we, net als onze bezoekers, een hart voor tennis hebben. En dan voornamelijk voor het Belgische tennis, wat onze core business blijft”, legt Moons uit. “Vandaar ook onze keuze voor de kleuren zwart, geel en rood.”

Niet alleen het logo, maar de hele huisstijl van Tennisplaza België is omgedoopt. “Omdat we willen meegaan met de tijd”, verklaart Moons. “Anno 2016 zijn we veel professioneler dan vier jaar geleden. Herinner je Belgische Tennisvrouwen en Belgische Tennismannen (voorlopers van Tennisplaza België, nvdr.)? Toen stond ons project nog in zijn kinderschoenen. Daarnaast evolueren stijlen ook gewoon mee met de tijd. Voor het nieuwe TB kozen we voor een moderne en frisse huisstijl die vlakker is dan voorheen, maar tegelijk wel nog de nodige warmte uitstraalt.”

Nieuwe website

Hét paradepaardje van #TB2016 is ongetwijfeld de nieuwe website. “Helemaal op maat van de bezoeker”, klinkt Moons trots. “Vooral onze homepage is véél gebruiksvriendelijker en uitgebreider gemaakt. Je vindt er nog steeds alle laatste nieuwtjes en resultaten terug, maar nu netjes onderverdeeld per categorie. Daarnaast biedt onze homepage heel wat extra features: ‘Op de ladder’, dat wanneer je doorklikt in een geheel nieuw jasje zit, ‘Belgen in de wereld’, waar je op een unieke wereldkaart in één oogopslag kan terugvinden welke Belgen waar actief zijn, onze ‘Challenger livestream’ en alle sociale media van de Belgische tennissterren onder ‘Social’. Onze ‘Social’-pagina is bovendien erg vernieuwend en verzamelt alle Belgische Facebookposts en Tweets op één overzichtelijke pagina.”

Ook de gekende ‘Videozone’ en de ‘Resultaten’ kregen een make-over, maar er is meer. “De vele onderverdelingen bij ‘Vrouwen’ en ‘Mannen’ zijn verleden tijd”, vertelt Moons. “Vanaf nu maken we enkel nog het onderscheid tussen ‘Vrouwen’, ‘Mannen’, ‘Meisjes’, ‘Jongens’ en ‘G-sport’. De ‘G’ van ‘G-sport’ staat voor geïntegreerd, gelijkwaardig, goesting, grensverleggend, gescoord maar vooral voor genieten. G-sport is sport voor personen met een handicap. Onder deze categorie zal dus o.a. het rolstoeltennis vallen. Verder hebben we nog ‘De zijlijn’ waar je alle nieuwtjes over de Belgen kan terugvinden, ‘Over de grens’, waar bij ‘In het oog’ de meest opvallende resultaten uit het buitenland worden opgelijst en onder ‘De windmolen’ alle geruchten en nieuws over de buitenlandse toppers worden verzameld.”

TB+

In de loop van 2015 maakte TB+ zijn intrede op Tennisplaza België en ook op de nieuwe website krijgt het ‘+’-gedeelte aanzienlijk wat aandacht. “TB+ is er voor de bezoeker die meer uit Tennisplaza België, afgekort TB, wil halen”, legt Moons uit. “Op TB+ vind je interviews, dossiers, wedstrijden, polls, columns en onze meest leuke vaste rubrieken terug.” Op de homepage staat TB+ onder ‘Belgen in de wereld’.

Partners

Net als het afgelopen jaar gaat Tennisplaza België in het nieuwe seizoen enkele mooie partnerships aan. “We zijn trots en gelukkig dat we opnieuw nauw zullen samenwerken met Tennis Vlaanderen, Tennisdeals en BNP Paribas Fortis”, vertelt Moons. “In 2016 verwelkomen we graag Unibet als vierde partner. Samen met Tennis Vlaanderen en BNP Paribas Fortis tekenden zij een overeenkomst voor heel 2016. Onze overeenkomst met Tennisdeals loopt tot minstens eind 2017. Op de nieuwe site willen we onze partners ook duidelijker in de kijker zetten, want zonder hen zou TB niet zijn wat het nu is.”

“En uiteraard zijn we ook onze bezoekers dankbaar”, voegt Moons er nog aan toe. “Hen zullen we blijven informeren. Ons doel? Van Tennisplaza België dé referentie maken voor mensen met een hart voor tennis.”

[alert type=”info” title=”Vragen? Feedback?”]Heb je een vraag over het nieuwe Tennisplaza België? Of wil je ons laten weten wat je vindt van onze nieuwe website? Dat kan! Vul ons contactformulier in dat je hier vindt.[/alert]

Christophe Moons

Christophe Moons

Algemeen coördinator

Meer nieuws