Home » Grand Slam » [Video] Stan Wawrinka neemt emotioneel afscheid van Roland Garros

[Video] Stan Wawrinka neemt emotioneel afscheid van Roland Garros

[Video] Stan Wawrinka neemt emotioneel afscheid van Roland Garros

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Stan Wawrinka (ATP-113) heeft maandag afscheid genomen van Roland Garros (Frankrijk, Grand Slam). De Zwitser verloor in de eerste ronde van Jesper de Jong (ATP-106) en speelde daarmee zijn laatste wedstrijd ooit in Parijs.

De 41-jarige Wawrinka ging onderuit met 6-3, 3-6, 6-3 en 6-4 tegen de Nederlander Jesper de Jong, die als lucky loser alsnog in het hoofdtornooi belandde na het forfait van Arthur Fils (ATP-20).

Voor Wawrinka betekende het zijn 21e deelname aan Roland Garros. De Zwitser won het graveltoernooi in 2015 en pakte in zijn carrière ook nog de titel op de Australian Open en de US Open.

Op het Court Simonne-Mathieu kreeg Wawrinka na afloop een warm afscheid van het publiek. De tribunes zaten volledig vol voor de laatste Parijse wedstrijd van de voormalige nummer drie van de wereld.

“Het was uitzonderlijk om dit laatste moment op het terrein te beleven. Het is zwaar, ik wil hier eigenlijk geen afscheid nemen”, vertelde een geëmotioneerde Wawrinka na afloop.

Tijdens een korte ceremonie werden ook videoboodschappen getoond van verschillende grote namen uit de tenniswereld. Roger Federer, Rafael Nadal, Novak Djokovic, Carlos Alcaraz, Jannik Sinner en Gaël Monfils brachten allemaal hulde aan de Zwitser.

Herbekijk hier de volledige ceremonie

Melissa Van de Wiele

Melissa Van de Wiele

Meer nieuws