Alexander Zverev (ATP-3) heeft zich afgemeld voor het ATP-toernooi in Hamburg (Duitsland, ATP 500). De Duitser kampt al langer met rugproblemen en zal daardoor niet in actie komen voor eigen publiek.
Zverev sleept al het hele gravelseizoen rugklachten met zich mee. Daarom besloot hij zich kort voor de start van zijn thuistoernooi terug te trekken.
De organisatie, dezelfde achter de European Open in Brussel (België, ATP 250), kan wel rekenen op een mooie vervanger: Alex de Minaur (ATP-8) werd in extremis aan het deelnemersveld toegevoegd.
De Australiër won eerder dit seizoen het ATP 500-toernooi van Rotterdam (Nederland, ATP 500) en bereikte vorig jaar de halve finale van de ATP Finals in Turijn (Italië). In totaal verzamelde hij al elf ATP-titels. Voor de Australiër wordt het zijn eerste deelname in Hamburg.
Naast De Minaur staan ook Félix Auger-Aliassime (ATP-5), Ben Shelton (ATP-6), titelverdediger Flavio Cobolli (ATP-12), Joao Fonseca (ATP-29) en Jakub Mensík (ATP-28) op de affiche in Hamburg.
Belgen in Hamburg
Van de Belgen tekent enkel Zizou Bergs (ATP-39) present. Hij opent tegen een kwalificatiespeler en speelt bij winst mogelijk in de tweede ronde tegen eerste reekshoofd Auger-Aliassime.


