Naomi Osaka (WTA-3) begint het nieuwe jaar zoals ze 2020 eindigde: lucratief en gewilder dan ooit.
De Japanse is al de rijkste vrouwelijke atlete in de geschiedenis, maar is vastbesloten nog eens langs de kassa te passeren. Haar eerste deal van 2021: Louis Vuitton. Het Franse luxemerk vroeg Osaka om ambassadeur van hun merk te worden en de tennisster moest niet lang nadenken om in te stemmen. “Naast tennis is mode mijn grootste passie en er is geen merk meer iconisch dan Louis Vuitton”, vertelt ze.
Binnenkort zal Osaka schitteren in de nieuwe LVSS21-campagne van modeontwerper en creatief directeur van Louis Vuitton, Nicolas Ghesquière. “Het is een enorme eer om met Nicolas te mogen werken. Hij is een ontwerper die ik erg bewonder en we delen een gezamenlijke liefde voor de Japanse cultuur en stijl. Het is een droom die uitkomt om een wereldwijde merkambassadeur te worden”, klinkt het nog.
Buitengewone vrouw
De liefde tussen Osaka en Ghesquière is geheel wederzijds als we de Fransman mogen geloven. “Naomi is een buitengewone vrouw die niet alleen haar generatie vertegenwoordigt, maar een rolmodel is voor iedereen. Haar carrière en overtuiging werken inspirerend. Ik sta versteld van Naomi. Ze blijft trouw aan zichzelf en aan haar waarden.”
Cirkel is rond
“Op mijn 16e kocht ik voor mijn moeder haar verjaardag een tas van Louis Vuitton, sindsdien is dat een traditie geworden”, diept Osaka nog een leuke anekdote op. “De cirkel is rond.”